reklama

1.6.2006 Ubuntu 6.06 "Dapper Drake" (pokračovanie kvázi seriálu)

Dnes sa stalo to na čo mnohí v Linuxovej komunite čakali. Dnes vyšla verzia Ubuntu 6.06 Linux s kódovým označením „Dapper Drake“ – „Elegantný káčer“. Mark Shuttleworth ďakuje na svojom blogu všetkým, ktorí sa na ňom podielali. Zo slovenskej strany sú mne známy iba prekladatelia slovenskej lokalizácie Ubuntu Slovak translators, ktorý sa podieľajú na jeho priblížení slovenskému užívateľovi. Určite sa nájde niekto kto robí priamo na programovom vybavení. Ku dnešnému dňu predpokladám, že je preložených do 45% balíčkov pre túto distribúciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Pre mňa ako užívateľa Ubuntu jeto dobrá správa. Ešte lepšia správa je že táto verzia bude zo strany komunitypodporovaná 3 roky na desktopoch a na strane serverov 5 rokov, namiesto1,5 ročnej podpory, ako to bolo v Ubuntu 5.10. Samozrejme, že vyšli aj jej deriváty Kubuntu,Edubuntu, Xubuntu.    

Komunita na tejto verziizapracovala. Som zvedavý čo všetko je vo verzii zapracované. Som zvedavý ako sami podarí rozbehnúť Xgl. Som zvedavý aké hlasy sa objavia na strane zástancova odporcov Linuxu. Som zvedavý akú reakciu vyvolá nová verzia priamov komunite. Som zvedavý na dokumentáciu, pretože práve tá bola jednouz najviac spomínaných nedostatkov „Breeziho“.    

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ z môjho pohľadu opensource funguje. Dostávam, ale aj som trošku dal. Dúfam, že aj táto distribúciapriblíži Linuxu viaceré duše. Je mi veľmi ľúto, že som zabudol na akom fóre somčítal reakciu jedného človeka na filozofiu open source (parafrázujem): „ Ako jemožné, že chcete niečo dať ľuďom, ktorých nepoznáte? Nikdy ste ich nevideli,nikdy ich nestretnete. Svoj voľný čas trávite programovaním, kompilovaním,prekladaním, navrhovaním, spájaním nespojiteľného, a pritom viete, že ničnedostanete. Nikdy vám nikto za to nič nedá, ani len uznanie, že ste niečovytvorili. Ste blázni! Aj tak na vás zarábajú veľké korporácie, keď vytvorítekvalitný kód. Vaše nápady vám každý deň kradnú. Kým niečo dosiahnete musítepreštudovať kopec materiálu. Kým spustíte zvukovú kartu musíte poznať ako tofunguje. Kým spustíte video tak sa zapotíte. Ste všetci mimo reality. *******RULEZ!!!“. Sú naozaj ľudia od open source taký blázni? Asi áno.    

Peter Oslanec ml.

Peter Oslanec ml.

Bloger 
  • Počet článkov:  255
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slon v porceláne Zoznam autorových rubrík:  LinuxPoviedky a rozprávkySloboda v ITPrírodaTechnika a technológiaHudbičkaFedora CoreHodené do kotlaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu