reklama

Moje spomienky na zrod svk inet komunity

Prihlásil som sa do admin rozhrania blogu na sme už len z nostalgie. Našiel som týchto pár riadkov predpísaných v roku 2010. Nezverejnených a vlastne úplne anonymných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spomienky na roky nedávno minulé. Moje spomienky na začiatok zrodu net komunity a jej vplyv na moju osobu.

Rok 1997 - 2000. Prvý prístup na net z hovadsky drahého dial-up spojenia. Pod nickom oslo vstupujem na pokec.sk, nick dávno stratený, heslo zabudnuté, konto zrušené. Noobyho chalúpka, spoznávam noobyho, ktorého ja osobne pokladám, za svetlý bod svk internetovej komunity. Neskôr vzniká Združenie nič netušiacich. Napriek nejakej tej komunikácie sa nedokážem na týchto ľudí naviazať nejakou tou sociálnou interakciou. Ešte som mladý a predsa len život na nete nie je to čo by ma chytilo za srdce. Tieto roky ľudia často nazývajú obdobím "starého pokecu". Áno komunita bola malá ale náznaky veľkosti prichádzajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rok 2000. Nachádzam leeloo.sk. Leeloo je úžastná. Som rád, že neprestala. Jej názory ma formujú ako človeka. Cez vnútorný internátny chat spoznávam veľa ľudí, niektorí zostali priateľmi.

Rok 2001 - 2003. Spoznávam wronx.com. Začínam písať, verejne. To čo ponúkal fileppi v tej dobe preskočilo jednu dekádu. PeterBA a krasna smerujú nových návštevníkov netu na "pravú cestu". Úžasné obdobie.

Rok 2003 - 2005. Birdz a všetky tie projekty prechádzajú pomimo mňa, dnes sú to mimoriane úspešné projekty. Intrákovské pripojenia sú na úrovni dnešných ADSL. Veľa veľa balastu.

Rok 2005. Blog SME.sk. Pamätám si keď som sa prihlasoval, mal som takú malú dušičku. Bolo potrebné sa predstaviť, napísať o čom bude človek písať. Komunita okolo bola relatívne malá ,moje číslo 965 znamenalo, že aktívnych prispevateľov nie je veľa a registrovaný písať vedia. Ja som pred tým písal svoj denník (rok 2001) a wronxu som zostal verný až do dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pamätáte si Rasťa Soviša? Vďaka nemu píšem, pretože jeho príbehy napriek určitej nezrumiteľnosti pre väčšinu, mi dávali energiu písať. Jeho myšlienky a fotografie sú niečo s čím sa absolútne stotožňujem. Prvý stop motion ktorý ma chytil za srdce je od neho. Tu si začínam uvedomovať, že ma nepriťahuje kultúra prezentovaná v médiách väčšinových ale aj menšinových pretože je nudná. Nedokážem posúdiť čo je do nej vložené, pretože mi chýba "touch", to nachádzam v takýchto malých projektoch "malých ľudí". Prichádza youtube.com a pre mňa nekonečné možnosti nájsť presne tú "kultúru" ktorú mám rád.

Cez blog na sme spoznávam veľa názorov na moju osobu a cítim sa zničený. Vďaka Yosefovi a Milovi začínam chápať, že so všetkými sa nedá byť zadobre. Je zaujímavé, že práve tak rozdielnym luďom sa môžu páčiť moje názory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začínam s linuxom a komunita na linuxos.sk veľmi pomáha.

Rok 2007. Rozbieham svoj vlastný internetový projekt Materiálový inžinier. Komunitný portál zameraný na výmenu informácii a vybudovanie komunity okolo materiálového inžinierstva. Získavam ISSN. Spoznávam pár zaujímavých (aj profesionálne aj osobnostne) ľudí a zisťujem že vybudovať fungujúci portál pre úzku skupinu bez finančnej podpory je skoro nemožné.

Rok 2018. Internet je dospelý. Plný informácií. Úžasný nástroj na prácu a vzdelávanie. Ani ten balast okolo dobrých ma nepresvedčil o opaku.

Očividne patrím do druhu homo sapiens sapiens recens "internet", svoje nosné vzťahy však nachádzam v normálnej spoločnosti, na ulici, v meste, na vodičáku, v škole. Takto si ja pamätám vznik svk inet komunity. A čo vy? Keď sa na tieto riadky pozriem po rokoch usmejem sa, takto :)))))))))))))))))))))))))))))))))

Peter Oslanec ml.

Peter Oslanec ml.

Bloger 
  • Počet článkov:  255
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slon v porceláne Zoznam autorových rubrík:  LinuxPoviedky a rozprávkySloboda v ITPrírodaTechnika a technológiaHudbičkaFedora CoreHodené do kotlaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu