reklama

Kód 46 - Soundtrack

Túto recenziu mám v hlave už mesiac. Nikdy však nechcela ísť na povrch. Ale nakoniec vyšla.Hudba k sci-fi filmu o láske a spoločnosti?  Niektoré veci nejdu dokopy. Napríklad oheň a voda. Môže zvuková stopa k filmu mať dušu aspoň takú ako film? Môžete bez filmu vidieť príbeh? Tento soundtrack ho vyrozpráva aj bez obrázkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Možno ste o filme Kód 46 počuli, možno nie. Nejdem rozprávať o filme. Film si môžete pozrieť. Zaujal ma tak ako zaujal mnohých iných ľudí. Okrem filmu ma zaujala hudba, ktorá sa počas filmu na mňa valila a dotvárala tak scény, že som mal chuť zavrieť oči a plakať. Začal som si tento soundtrack zhánať. Čakacia doba na Slovensku - tri mesiace.
 Soundtrack z dielne Free association (David Holmes) vám ponúkne 12 pesničiek (aj keď osobne by som tieto stopy nenazval pesničkami, ale použil by som namiesto toho výraz náladovky). Názvy ako Shangai, The family, Kocham Cie, Apathy Drugz veľmi skreslene podávajú obraz o čom to celé je. Smutné, melancholické, plnokrvné, celé, atmosferické, vznášajúce sa. Tak by som nazval atmosféru, čo okolo seba tieto náladovky vytvárajú. Pomalé, niekedy až sterilne premyslené tóny, ktoré sa na mňa valili z reprákov mi nedali veľmo šancu na urobenie si obrazu o tom čo počujem. Majstrovsky jednoduché a jednoducho majstrovské. Jedným slovom by som to nazval ako "samotársky" album. Ale nie samota, kedy ste celý v depke, že ste sám, ale samota, kedy ste radi, že si môžete sadnúť a chvíľku mať iba pre seba. Pesničky rozprávajú príbeh o celom svete (world music je cítiť z každého tónu), o láske a milovaní. O milovaní takom čistom a prirodzenom ako len môžu ľudia milovať. Dušou, ale aj telom.
 Ak máte radi pesničky, ktoré majú dušu a čakáte od nej aj výpovednú hodnotu, tak si tento album zakúpte. Nazval by som to "investíciou" nie iba kúpením albumu. Veď majstrovské diela sú každým rokom drahšie.

Peter Oslanec ml.

Peter Oslanec ml.

Bloger 
  • Počet článkov:  255
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slon v porceláne Zoznam autorových rubrík:  LinuxPoviedky a rozprávkySloboda v ITPrírodaTechnika a technológiaHudbičkaFedora CoreHodené do kotlaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu